|
Home / Piagam Pelanggan Bahagian Amalan Perubatan
Piagam Pelanggan
Bahagian ini bertekad, komited dan sentiasa berusaha untuk memberi perkhidmatan yang cemerlang kepada setiap pelanggan dengan:
-
Sentiasa memberi layanan dengan sopan dan mesra;
-
Menyediakan perkhidmatan profesional yang berkualiti dengan mengambil kira keperluan pelanggan;
-
Semua aduan terhadap bahagian amalan perubatan akan diberi maklumbalas bertulis dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan;
-
80% aktiviti tahunan Cawangan / Unit yang dirancang akan dilaksanakan setiap tahun;
-
Menyediakan atau menyiapkan dokumen/ maklumbalas/ laporan/ polisi/ garis panduan/ sijil/ perakuan/ lesen/ bayaran/ penilaian permohonan/ tawaran dalam masa yang ditetapkan kepada pelanggan-pelanggan luaran;
-
Keperluan 7 hari latihan untuk semua kakitangan dalam cawangan akan dipenuhi setiap tahun.
Pencapaian Piagam Pelanggan (Tahun 2013)
Bil. |
Indikator |
Sasaran |
Mencapai Sasaran
|
Tidak Mencapai Sasaran
|
Jumlah Perkhidmatan
|
Bilangan
|
Peratus
|
Bilangan
|
Peratus
|
Bilangan |
1.0 |
Semua aduan Unit / Cawangan akan diberi maklumbalas bertulis dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan
|
100%
|
1/1 |
100% |
- |
-
|
1 |
2.0 |
80% aktiviti tahunan cawangan / unit yang dirancang dapat dilaksanakan setiap tahun
|
80% |
126
|
86.9% |
- |
-
|
145 |
3.0 |
Akan menyediakan / menyiapkan dokumen / maklumbalas / laporan / polisi / garsipanduan / sijil / lesen / bayaran / penilaian permohonan / tawaran dalam masa yang ditetapkan kepada pelanggan-pelanggan luaran
|
100% |
4833
|
89.5% |
566
|
10.5
|
5399 |
4.0 |
Keperluan 7 hari latihan untuk semua kakitangan dalam cawangan / unit akan dipenuhi setiap tahun
|
100%
|
125 |
100%
|
- |
- |
125 |
|
|